четвртак, 21. јун 2018.

Tри сачуване ствари: 1973.

Како се то некад радило, не у Одеси, већ у Београду? Не у доба Остапа Бендера, већ у оно време кад су часописи добијали редовне дотације, исплаћивали хонораре, какве такве, и вероватно живели свој живот ни дирајући у Једину Партију, ЈНА, Друга Тита...НОБ,  и тако даље...
(...)
телеграм Милосава Славка Пешића, који сам сачувао на крају подебље свеске из 1973. Нешто сам био послао Редакцији, али... телеграм доста тога каже






























..
Писмо Одбијеница београдског књижевног часописа ДЕЛО, потписала  секретарица Марица Стевановић (?)

...


Писмо мог ондашњег пријатеља М. Аничића... део. Врло лоша фототипија. Извињавам се. 

.       Писма су сахрањена, у свесци необјављених белешки, бр. 17 /1973...*

______________

     = извор: дат је. Слабо сам процењивао људе у ондашњим редакцијама, књижевним и новинарским. На први поглед, сувише сам им веровао на речима. - Те "одбијенице", које сам заборавио, после 43 године када сам на њих са неверицом набасао, прговориле су на свој начин, својим бирократским језиком, о томе како су редакције тобож биле "отворене"....
   
      Онај колега са којим сам вечерао у ресторану "Загреб".  "Живим одлично. Снашао сам се. Примам стипендију и кредит.. И поред тога још три стипендије. Укупно - 2500 нових динара. Зашто да не искористим, ако могу?" После вечере смо кренули према Теразијама, ја сам журио на један свечани концерт, а он у Студентски Град. Причали смо - о чему смо оно још причали? Кад би се дотакли суштинских проблема друштва, политике, он би само одмахнуо:"Далеко сам ја од тога!" И повлачио се у своју кулу од слоноваче. "Ја за време лета ништа не радим. Само путујем. Прелистам новине. Књиге, ах, ко ће да их чита на плажама Палма де  Мајорке?"

Нема коментара:

Постави коментар

ПОТИСНУТА КРТИТИЧКА РЕЧ

- Свако интелектуално друштво у коме нема расправе, разговора међу људима, у коме нема размене мишљења, у коме је мишљење сведено на притисак миша и које вам онда неко сервира преко интернета, нема доброг закључка - рекла је Вида Огњеновић.

Овим је, по њеним речима, жестоко угрожено и јавно мњење, које је разбуцано и корумпирано тиме што је политика узела све у своје руке, почевши од запошљавања до награђивања.

ичко јавно мњење, јер њему није дозвољено да постоји. У ствари је, на известан начин, ућуткано већ неко време. Мислим да је тренутно у највећој кризи наша друштвена свест. Данас можете свакога напасти - и појединца и групу на друштвеним мрежама, које су апсолутно новине без уредника и без икакве контроле, од њега направити најгору и најнеморалнију особу, а да зато никоме не одговарате и да вас нико не узме у заштиту - оценила је Огњеновићева. - Наше друштво је доживело да је интелектуалац исмејан, потиснут, потлачен. Не да више нема главну реч у јавном мњењу и друштвеној свести, нити је више њен креатор, него је нема ни у својој професији. У таквом друштву, и у таквом друштвеном окружењу "Максимум" нема никакве шансе.

= извор "Вечерње новости" >Потиснута критичка реч

Прочитајте још - Вида Огњеновић: Свет ће постати глобални "Мекдоналдс"

- Немамо више крит